سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای پی آر پی زانو + معایب

?? از جمله مهم‌ترین مزایای پی آر پی زانو کاهش درد و میزان التهابات زانو است. این متد درمانی یکی از موثرترین روش‌هایی است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از پزشکان قرار گرفته است. در برخی موارد افراد از طریق فیزیوتراپی نتیجه نمی‌گیرند، در این صورت پی آر پی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تعویق عمل جراحی است.

برای انجام مراحل تزریق پی آر پی به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه کنید تا پزشکان متخصص از طریق تزریق ایمن به بازیابی مفاصل زانوی شما کمک کنند. پی آر پی درمانی برای بهبود آسیب‌های زانو بیشترین میزان تاثیرگذاری را دارد، چراکه پی آر پی حاوی مقدار زیادی پلاکت است و با وجود فاکتورهای رشد در ترمیم بافت‌های آسیب دیده نقش دارد. تزریق prp در جلسات متداول می‌تواند باعث بهبود عملکرد مفصل و عضلات کاهش درد محل آسیب شود.

?? مزایای پی آر پی زانو چیست؟

از مزایای پی آر پی زانو می‌توان به کاهش علائم تورم و التهاب زانو و له حداقل رساندن میزان درد اشاره کرد. پلاسمای غنی از پلاکت یک ماده طبیعی است که از خون بیمار گرفته می‌شود. در نتیجه یک روش بسیار کم عارضه است که خطر کمتری برای بیماران دارد. چنانچه نتایج حاصل از دیگر روش‌های درمانی برای مشکلات زانو مؤثر نباشد، این متد می‌تواند جایگزین مناسبی نسبت به سایر روش‌ها باشد. در ادامه به برخی از مزایای پی آر پی درمانی برای رفع عارضه‌های زانو اشاره می‌کنیم.

استفاده از خون بیمار

در روش پی آر پی برای درمان کامل بیماری پلاسمای غنی از پلاکت که از خون بیمار دریافت می‌شود. بهره‌گیری از منابع اصلی بدن برای ترمیم بافت‌ها، باعث افزایش اثربخشی این روش می‌شود و احتمال ناسازگاری با بدن را کاهش خواهد داد. دردها و التهاب‌ها زانو به کاهش التهاب‌های بدن کمک می‌کند و در نتیجه دردهایی مانند زانو درد و آرتروز را به حداقل می‌رساند.

مزایای پی آر پی زانو چیست؟

عدم نیاز به جراحی و تعویض مفصل زانو

پی آر پی بدون نیاز به عمل جراحی و بیهوشی انجام می‌شود. تزریق پی آر پی به بیماران کمک می‌کند تا سریع‌تر فرایند بهبودی را طی کنند و هرچه زودتر به فعالیت‌های خود بازگردند.

داشتن نتایج بلند مدت

از دیگر مزایای پی آر پی زانو این است که نتایج آن تا مدت‌ها مشاهده می‌شود و ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر روش‌های درمانی دارد. هرچه تعداد جلسات تزریق prp بیشتر باشد، میزان اثرگذاری آن نیز دوچندان می‌شود.

?? معایب تزریق پی آر پی در زانو

در کنار مزایای پی آر پی زانو که بسیاری از افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، این روش درمانی یک سری معایب و عارضه‌های جانبی نادر هم دارد. در برخی از موارد بدن بیمار دچار واکنش بسیار منفی می‌شود که حتماً باید به پزشک مراجعه کند. از جمله عوارض جانبی و تزریق پی ‌آر ‌پی شامل موارد زیر است:

درد موقت در ناحیه زانو

پس از تزریق پی آر پی ممکن است فرد تا چند روز علائم درد و ناراحتی را تجربه کند. با این حال پس از اتمام جلسات این دردها برطرف می‌شود.

وجود التهاب خفیف در زانو

تورم و التهاب خفیف در زانو یک امر طبیعی است و می‌توانید با مراقبت‌های درمانی لازم شدت آنها را کاهش دهید. توجه داشته باشید که برای استفاده از کمپرس یخ در هفته‌های اولیه پس از تزریق باید با دکتر معالج خود مشورت کنید.

برای تزریق prp برای رفع عارضه‌های زانو به کلینیک دینا مراجعه نمایید.

شماره تماس 09355558098 برای نوبدهی آنلاین

حتما بفرمایید از سایت تماس گرفتید تا از خدمات نوبدهی آنلاین بهرمند شوید

ایجاد عفونت

اگر پزشک با مراحل تزریق پی ‌آر ‌پی آشنایی نداشته باشد، امکان بروز عفونت وجود دارد. از این رو توصیه می‌کنیم حتماً فرایند درمان را تحت نظر پزشکان متخصص انجام دهید. برای تزریق پی آر پی زانو به کلینیک دینا مراجعه کنید تا فرایند درمان شما به صورت ایمن تحت نظر پزشکان متخصص انجام شود.

معایب تزریق پی آر پی در زانو | کلینیک دینا

آسیب عصبی به زانو

از دیگر مواردی که به عنوان معایب بی آر پی زانو شناخته می‌شود، آسیب به اعصاب زانو است. اگر فرایند تزریق به طور درستی انجام نشود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به اعصاب اطراف زانو وارد خواهد شد.

?? ماندگاری prp زانو چقدر است؟

روش پی آر پی فواید زیادی برای درمان مشکلات زانو از جمله تاندونیت کشیدگی عضلات و پارگی جزئی تاندون‌های زانو دارد. این روش نسبت به روش‌های دیگر ماندگاری بیشتری دارد و افراد حتی تا دو سال اثر تزریق را مشاهده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین مرکز پی آر پی زانو در شرق تهران

ماندگاری این روش بر اساس شرایط فرد و نوع بیماری متفاوت اانیست. برخی از افراد ممکن است حتی تا 36 ماه کاهش علائم درد مزمن زانوی را تجربه کنند و نیاز به مصرف دارو و حتی فیزیوتراپی نداشته باشند.. از این رو اگر می‌خواهید اثربخشی و ماندگاری این روش برای شما بیشتر باشد، باید جلسات مداوم و منظم را برای درمان خود در نظر داشته باشید تا زمانی که بهبودی کامل را مشاهده کنید.

?? مزایای انجام پی آر پی زانو در کلینیک دینا

کلینیک دینا از جمله کلینیک‌های تخصصی و معتبر در شرق تهران است. در این کلینیک پزشکان متخصص و کارآزموده فرایند تزریق را انجام می‌دهند. از آنجا که متخصصان باید با محل تزریق آشنایی زیادی داشته باشند تا بیماران دچار هیچگونه عفونت و عارضه جانبی نشوند، توصیه می‌کنیم حتماً برای درمان به این کلینیک مراجعه کنید.

در کلینیک دینا از دستگاه‌ها و کیت‌های تخصصی برای آماده‌سازی پی آر پی استفاده می‌شود و شما می‌توانید با اطمینان خاطر تمام جلسات را تحت نظر پزشکان انجام دهید. جهت دریافت نوبت و مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

از مهم‌ترین مزایای پی آر پی زانو کاهش علائم درد شدید و برطرف کردن میزان التهابات مفصل زانو است. چنانچه پی آر پی درمانی طی جلسات متناوب انجام شود، ماندگاری و تأثیر آن از روش‌های دیگر بیشتر خواهد بود. همین امر باعث تسریع روند بهبودی فرد خواهد شد. اما در کنار تمام مزایایی که این روش دارد، احتمال بروز یک سری عارضه‌های جانبی از جمله عفونت، آسیب به اعصاب اطراف بافت‌های زانو وجود دارد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً فرایند درمان را در کلینیک‌های معتبر تحت نظر پزشکان متخصص انجام دهید. کلینیک دینا به عنوان بهترین مرکز تزریق در پی آر پی در تهران خدمات پی آر پی درمانی را با کیفیت بالا به بیماران ارائه می‌کند. برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت خود می‌توانید با شماره‌های درج شده در سامانه تماس بگیرید.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و مزایای پی آر پی زانو + معایب