سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پی آر پی زانو قطعی ترین درمان برای زانو درد

?? پی آر پی زانو قطعی‌ ترین درمان برای زانو درد است. این روش درمانی برای افرادی که دچار زانو درد شدید، آسیب‌های مفصل زانو، کشیدگی تاندون‌ها و عضلات زانو شده‌اند، نسبت به روش فیزیوتراپی و مصرف داروهای ضدالتهابی بیشتر جواب می‌دهد. از سوی دیگر این جراحی و نیاز به تعویض مفصل زانو را به تعویق می‌اندازد. پی آر پی زانو در چند جلسه آسیب‌های وارد شده به زانو از جمله مشکل التهاب مفصل، کشیدگی عضلات و آسیب رباط زانو را درمان می‌کند و شاهد اثربخشی فرایند تزریق خواهید بود.

prp  به دلیل استفاده از خون بیمار به عنوان یک ماده طبیعی شناخته می‌شود. بنابراین هیچگونه عارضه و خطر خاصی ندارد و در حال حاضر در حوزه پزشکی پی آر پی زانو قطعی ترین درمان برای زانو درد است. برای تزریق prp زانو بهتر است به کلینیک‌های دارای کیت‌های تزریق استاندارد و پزشکان متخصص مراجعه کنید. کلینیک دینا یکی از بهترین کلینیک‌های تزریق پی آر پی در شرق تهران است. فرایند درمان در این کلینیک تحت نظر بهترین کادر پزشکی انجام می‌شود. برای دریافت نوبت و مشاوره می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

?? درمان قطعی زانو درد با تزریق پی آر پی زانو

پی آر پی زانو قطعی‌ ترین درمان برای زانو درد به شمار می‌آید. بسیاری از افرادی که از فیزیوتراپی، تزریق استروئیدها و مصرف دارو نتیجه نمی‌گیرند، این روش را امتحان می‌کنند. در حال حاضر نیز بالای 85 درصد افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، از این نتیجه آن رضایت داشته‌اند.

یکی از عواملی که باعث می‌شود پی آر پی زانو به عنوان قطعی‌ ترین درمان برای زانو درد به شمار آید ماندگاری بالای آن است. به دلیل داشتن فاکتورهای رشد و پلاکت‌های طبیعی خون بیمار، افرادی که در چند جلسه فرایند تزریق را انجام می‌دهند، علائم بهبودی از جمله تسکین درد و کاهش التهابات را را مشاهده خواهند کرد. به دلیل ماندگاری زیاد نیز دچار دیگر آسیب‌های زانو نمی‌شوند.

از سوی دیگر افرادی که دچار آرتروز و ساییدگی شدید مفصل زانو هستند، با تزریق پی ‌آر پی می‌توانند نیاز به تعویض مفصل یا جراحی را به تأخیر بیندازند. چرا که پی آر پی زانو تا یک سال اثر ماندگاری بر روی بافت‌های زانو دارد. پس از اتمام جلسات درمان، عضلات و بافت‌های آسیب دیده‌ ترمیم می‌شوند.

درمان قطعی زانو درد با تزریق پی آر پی زانو

?? مزایای تزریق پی آر پی برای درمان قطعی درد زانو

در حال حاضر به عنوان پی آر پی زانو قطعی ترین درمان برای زانو درد محسبو می‌شود. بسیاری از افراد که دارای مشکلات مزمن زانو از جمله درد مفصل زانو، آرتروز، کشیدگی تاندون‌ها، درد پس از جراحی پارگی رباط صلیبی هستند، تزریق پی آر پی را به عنوان روش ایمن امتحان می‌کنند. در مجموع تزریق پی آر پی در زانو دارای مزایای زیر است:

1- برطرف کردن علائم درد و سفتی مفصل زانو

2- کمک به بازیابی عملکرد زانو

3- بهبود علائم و نشانه های آرتروز زانو

4- روش موثرتر نسبت به استروئیدها، اسید هیالورونیک

بیشتر بخوانید: پی آر پی زانو برای درد زانو

5- بازسازی عضلات و بافت‌های آسیب دیده

6- افزایش گردش خون و اکسیژن‌رسانی به بافت‌های زانو

?? میزان ماندگاری prp زانو

پی آر پی زانو قطعی‌ ترین درمان برای زانو درد در کنار روش‌های مانند فیزیوتراپی و تزریق استروئیدها شناخته می‌شود. در برخی از شرایط مانند کشیدگی‌های تاندون، پیچ خوردگی زانو، التهاب و تورم مفاصل و تاندون‌های ملتهب، تزریق پی آر پی تا 12 ماه اثر دارد.

 در این حین بافت‌های آسیب دیده با به دلیل وجود فاکتورهای رشد در این ماده شروع به بازسازی و ترمیم می‌کنند. بنابراین افراد پس از مدت کوتاهی علائم بهبودی خود را مشاهده خواهند کرد. اما در مورد آسیب‌های جدی‌تر مانند آرتروز و سائیدگی زانو، پی آر پی درمانی به تعویق جراحی و نیاز به تعویض مفصل زانو کمک می‌کند.

در مجموع در تحقیقات اخیر ماندگاری پی آر پی برای درمان آرتروز زانو را نشان نمی‌دهد و نیاز به ارزیابی و تحقیقات بیشتری در این زمینه وجود دارد. با این وجود به دلیل مزایای درمانی زیادی که prp دارد، پزشکان این متد را به برخی از بیماران پیشنهاد می‌کنند.

میزان ماندگاری prp زانو

?? آیا پس از تزریق پی آر پی نیاز به تمرینات توانبخشی است؟

پی آر پی زانو بسیار ماندگاری بسیار بالایی دارد و می‌تواند به عنوان یکی از قطعی‌ ترین درمان‌ها برای رفع مشکلات زانو بشمار آید. بسیاری از افراد سؤال دارند که آیا در کنار پلاکت درمانی نیاز به فیزیوتراپی و تمرینات توانبخشی هست یا خیر؟

انجام تمرینات توانبخشی پس از تمرین کمک می‌کند تا نتایج مثبت را دریافت کنید. تمرینات فیزیوتراپی و توانبخشی اولیه، بر محافظت از روند بهبود و افزایش طیف حرکات ملایم متمرکز است.

پس از مراحل اولیه تزریق، نوبت به تمرینات قدرتمند و تمرینات کنترل عصبی و عضلانی در سرتاسر اندام تحتانی می‌رسد. در مراحل نهایی توانبخشی نیز تمرکز بر کنترل و توقف حرکت اندام تحتانی و حرکات خاص ورزشی مانند حرکات چرخشی و تغییر مسیر است. بنابراین اگر از prp زانو به عنوان قطعی‌ ترین درمان برای زانو درد استفاده می‌کنید، در کنار آن باید تمرینات تقویتی و فیزیوتراپی را نیز قرار دهید تا اثر آن سریع‌تر مشاهده شود.

?? برای انجام مراحل تزریق می‌توانید به کلینیک دینا به عنوان بهترین کلینیک prp شرق تهران مراجعه کنید تا مراحل تزریق زیر نظر کادر مجرب انجام شود. در نتیجه میزان عفونت و حساسیت را که از عوارض نادر این روش هستند به حداقل برسد.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

پی آر پی زانو قطعی‌ ترین درمان برای زانو درد است و افرادی که از روش‌های دیگر مانند فیزیوتراپی، تزریق داروهای استروئیدها و تزریق کورتیزون جواب نگرفته‌اند، می‌توانند از این روش بدون عارضه استفاده کنند. پی آر پی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش التهابات و درد زانو است و به دلیل ماندگاری بالا، پزشکان این متد را به بیماران زیادی توصیه می‌کنند.

برای انجام مراحل تزریق می‌توانید به کلینیک دینا با داشتن کادر پزشکی مجرب و کارآزموده مراجعه کنید. در این کلینیک علاوه‌بر تزریق ایمن prp ،مراقبت‌های درمانی ویژه پس از هر جلسه ارائه می‌شود. برای دریافت مشاوره در ارتباط با مشکلات زانو و درمان از طریق تزریق پی آر پی با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و پی آر پی زانو قطعی ترین درمان برای زانو درد