سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پی آر پی زانو برای درد زانو

?? پی آر پی زانو برای درد زانو بسیار مؤثر است. prp حاوی مقدار زیادی پلاکت است که است که خون بیماران تهیه می‌شود و به مرور زمان باعث‌ ترمیم بافت‌ها و عضلات زانو شده و عملکرد مفصل زانو را بهبود می‌دهد. از آنجا که تزریق پی آر پی باید توسط پزشکان مجرب و با دستگاه‌های استاندارد انجام شود.

از سوی دیگر اگر تزریق توسط پزشکان متخصص انجام نشود، ممکن است بیمار با عوارضی مانند آسیب بافت زانو و درد شدید در ناحیه تزریق مواجه شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنید. کلینیک دینا از بهترین کلینیک‌های تزریق پی آر پی در شرق تهران است. پزشکان مجرب این کلینیک با تزریق ایمن پی آر پی به شما کمک می‌کنند که تنها در چند جلسه علائم بهبودی را مشاهده کرده و فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

?? کاربرد پی آر پی زانو برای درد زانو چیست؟

پی آر پی زانو برای درد زانو کاربردهای زیادی دارد. بسیاری از افراد در کنار روش‌های فیزیوتراپی و تزریق داروهای غیراستروئید از این روش بهره می‌برند. پی آر پی درمانی نیاز به عمل جراحی و تعویض مفصل زانو را به تعویق می‌اندازد. افرادی که دچار آسیب تاندون و رباط زانو شده‌اند نیز می‌توانند چند جلسه تزریق پی آر پی را امتحان کنند. در مجموع تزریق پی آر پی زانو برای درد زانو در موارد زیر کاربرد دارد:

1- آسیب مفصل زانو

2- پیچ خوردگی و کشیدگی زانو

3- درمان ساییدگی و آرتروز زانو

4- درد شدید و مزمن در مفاصل

بیشتر بخوانید: بهترین کلینیک پی آر پی زانو در شرق تهران

5- کمک به بازیابی حرکت مفاصل زانو

6- درمان صدمات رباط صلیبی قدامی

7- کمک به بهبود علائم تاندونیت و پیچ خوردگی رباط

کاربرد پی آر پی زانو برای درد زانو چیست؟

?? چه کسانی کاندید تزریق پی آر پی زانو برای درد زانو هستند؟

پزشکان در حال حاضر در حال بررسی میزان اثرگذاری پی آر پی زانو برای درد زانو هستند. اما که کاندیدای اصلی تزریق پی آر پی زانو، بیمارانی هستند که فیزیوتراپی یا استراحت برای وضعیت آن‌ها مؤثر نبوده و این روش را برای تعویق انداختن عمل جراحی انجام می‌دهند. اما یک سری افراد باید قبل از شروع درمان حتماً با پزشک خود مشورت کنند:

افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند تیروئید، دیابت سرطان یا بیماری‌های مزمن هستند، بهتر است از تزریق پی آر پی استفاده نکنند.

افراد با گروه‌های خونی مختلف نیز محدودیتی برای تزریق پی آر پی ندارند. اما اگر پلاکت خون پایین‌تر از حد نرمال باشد، بهتر است که روش‌های دیگر را امتحان کرده یا با پزشک مشورت کنند.

?? نحوه انجام پی‌ آر پی زانو برای درد زانو

در زمان انجام پی ‌آر ‌پی زانو برای درمان زانو درد شدید، پس از نمونه گیری مقداری از خون بیمار، خون درد یک دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. با چرخش خون در دستگاه با سرعت بسیار بالا، پلاکت‌ها از دیگر سلول‌های خونی مانند گلبول‌های قرمز جدا می‌شوند.

س از آن پلاکت حاوی پروتئین‌های مختلف که دارای فاکتورهای رشد است، مجدداً به زانو تزریق می‌شود تا باعث تحریک و بازسازی محل آسیب شود. با توجه به میزان آسیب دیدگی ممکن است پلاسما در مقادیر مختلف و طی چند جلسه تزریق شود. همه مراحل آمادهسازی و تزریق پلاسما در زانو حدود نیم ساعت طول می‌کشد.

نحوه انجام پی‌ آر پی زانو برای درد زانو

?? مراقبت‌های قبل و پس از تزریق prp زانو برای درد زانو

اگر از روش پی آر پی برای درمان دردهای زانو از جمله آرتروز، کشیدگی تاندون‌ها و رباط‌های زانو استفاده می‌کنید، بهتر است پس از هر جلسه مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

1- مصرف داروهای رقیق‌کننده و ویتامین‌ها باید چند روز قطع شود.

2- حتما قبل از تزریق، بیمار غذای کامل خورده باشد تا دچار افت فشار نشود.

3- در روزهای ابتدایی تزریق پی آر پی استحمام نکنید.

4- تا 72 ساعت پس از تزریق از گذاشتن کیسه آب گرم یا یخ خودداری کنید.

5- در هفته‌های ابتدایی از مصرف الکل بپرهیزید.

6- پس از روزهای ابتدایی تزریق از استعمال دخانیات خودداری کنید.

7- مصرف آب فراوان پیش از تزریق پی آر پی و پس از آن پیشنهاد می‌شود.

?? تزریق پی آر پی زانو در کلینیک دینا

مراکز پی آر پی زانو معمولاً دارای بهترین پزشکان متخصص و مجرب هستند و با استفاده از کیت‌های مرغوب به درمان بیماران با مشکلات مفصلی کمک می‌کنند. اگر تزریق prp به دستی انجام نشود، فرد دچار عوارضی مانند درد در ناحیه تزریق و آسیب به بافت‌های مفصل زانو می‌شود.

کلینیک دینا از جمله کلینیک‌های معتبر برای تزریق پی آر پی در شرق تهران است. از مهمترین مزایای مراجعه به این کلینیک برخورداری از پزشکان متخصص و آشنا با نحوه تزریق پی آر  پی، استفاده از کیت‌های استاندارد و به روز و ارائه مراقبت‌های لازم پس از هر جلسه درمان است.

دریافت خدمات باکیفیت 

برای انجام تزریق پی آر پی در زانو توصیه می‌کنیم به کلینیک دینا مراجعه کنید تا پزشکان با ارائه خدمات بسیار عالی به شما در بهبود و ترمیم مفاصل زانو کمک کنند.

?? در این کلینیک شما پس از سه تا 7 روز قطعاً به میزان قابل توجهی، تأثیر تزریق prp را بر روی عملکرد زانو مشاهده خواهید کرد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره برای انجام درمان‌های دیگر در کنار تزریق پی آر پی، پزشکان متخصص شما را راهنمایی خواهند کرد. برای کسب اطلاعات لازم در ارتباط با جلسات مورد نیاز و هزینه تزریق پی آر پی با شماره‌ زیر تماس بگیرید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

پی آر پی زانو برای درد زانو بسیار تاثیرگذار است. بسیاری از بیماران از این روش در کنار راهکارهای درمانی دیگر از جمله فیزیوتراپی استفاده می‌کنند. اگر از مشکلاتی مانند آسیب‌های مفصلی، التهاب زانو بر اثر آرتروز، کشیدگی تاندون و رباط زانو رنج می‌برید، پلاسمای غنی از پلاکت به دلیل داشتن فاکتورهای رشد می‌تواند به بازیابی عملکرد زانوی شما کمک کند.

قبل از شروع فرایند درمان از طریق این روش توصیه می‌کنیم اگر دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، سرطان، تیروئید و ... هستید، حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید تا بر اساس نظر پزشکان فرایند تزریق برای شما انجام شود. کلینیک دینا به عنوان معتبرترین کلینیک پی آر پی شرق تهران آماده ارائه خدمات لازم در زمینه تزریق پی آر پی اس.ت با داشتن کادر پزشکی مجرب شما می‌توانید فرایند درمان را با اطمینان خاطر طی کنید. برای کسب اطلاع اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و پی آر پی زانو برای درد زانو