سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرص برای گزگز پا + روش مصرف

?? بهترین قرص برای گزگز پا در شرایطی که فرد دچار بیماری‌های خاصی است، قرص گاپنتین، دلوکستین و پرگابالین است. اما افرادی که به دلیل کمبود ویتامین، دچار سوزش پا هستند، باید قرص‌های مکمل را مصرف کنند. در کل برای مصرف هر نوع قرص باید ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا بعداً دچار هیچگونه عارضه جانبی نشوید.

علت سوزش کف پا می‌تواند به دلیل نوروپاتی محیطی یا بیماری‌هایی مانند دیابت و حتی آسیب‌های نخاعی باشد در چنین شرایطی امکان مصرف هر نوع قرصی وجود ندارد. در این شرایط باید بر اساس نوع و شدت بیماری، مصرف دارو را انجام دهید. در ادامه به برخی از قرص‌هایی که برای گزگز و بی‌حسی پاها بسیار مؤثر هستند، اشاره خواهیم کرد.

?? قرص گاباپنتین برای سوزش کف پا

افرادی که در ارتباط با بهترین قرص برای گزگز پا سؤال دارند، بهتر است قبل از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنند. شایع‌ترین بیماری که باعث سوزش پا می‌شود، نوروپاتی محیطی است که باعث آسیب دیدگی رشته‌های عصبی ستون فقرات می‌شود.

علت گزگز پا باید توسط متخصص تشخیص داده شود. اما زمانی که فرد دچار بیماری نوروپاتی محیطی شده، ممکن است علائمی مانند احساس ضعف در پا، تهوع، استفراغ، ناتوانی جنسی و عدم کنترل ادرار را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: علت و درمان خواب رفتن پا

گاباپنتین مناسب‌ترین قرص برای گزگز پا است. این قرص برای معالجه احساس درد در اعصاب و عوارض آن مانند سوزش زیر پا استعمال می‌شود. این نوع درد در اکثر مواقع با مسکن‌های طبیعی برطرف نمی‌شود و باید با بقیه مسکن‌ها مصرف شود.

در مجموع باید دوز گاماپنتین را به میزانی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید. مصرف این قرص ابتدا با دوز بسیار محدود آغاز می‌شود و کم کم افزایش می‌یابد تا عوارض جانبی آن کم شود. اگر این قرص برای سوزش کف پا اثرگذار باشد و درد شما با دوز کمتری حل شود، می‌توانید به جای زیاد کردن دارو در پروسه درمان از همان دوز استفاده کنید.

قرص گاباپنتین برای سوزش کف پا

?? مصرف پرگابالین برای سوزش پا

برای گزگز پا مصرف پرگابالین خوراکی در دوزهای 300 میلی‌گرم یا 600 اثر زیادی برای درد مربوط به نوروپاتیک خفیف یا شدید دارد. این دارو می‌تواند بهترین قرص برای گزگز پا باشد. پرگابالین بعد از ترومای سکته مغزی یا آسیب نخاعی بسیار مفید است. اما در کاهش دردهای نوروپاتیک مربوط به HIV تأثیر زیادی ندارد.

شواهد بسیاری در ارتباط با تأثیر مصرف قرص پرگابالین برای کاهش درد نوروپاتیک کمر، نوروپاتیک سرطان و دیگر دردهای نوروپاتیک که همگی باعث سوزش کف پا می‌شود، وجود دارد.

?? دولوکستین بهترین قرص برای گزگز پا

برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف قرص دولوکستین دوز 60 میلی‌گرم الی 120 میلی‌گرم در روز برای معالجه سوزش کف پا از طریق مصرف دولوکستین بسیار مؤثر است. اگر دارو کمتر از این دوز مصرف شود، ممکن است تاثیرگذاری زیادی نداشته باشد. دلوکستین علاوه بر کاهش دردهای مربوط به نوروپاتی محیطی، برای علائم افسردگی نیز نتیجه می‌دهد.

?? قرص ایمی پرامین برای سوزش کف پا

شواهد کمی مصرف ایمی پرامین به عنوان مناسب‌ترین قرص برای گزگز پا را تأیید می‌کند. اما یک سری مطالعات نشان می‌دهد که این قرص در دوزهای 120 میلی‌گرم در روز می‌تواند به کاهش میزان بی‌حسی و گزگز پاها کمک کند.

در برخی از افراد که در یک دوره یک ماه الی دو ماهه این قرص را مصرف کرده‌اند، نشان داده که علائم سوزش کف پا در این افراد بسیار کمتر شده است.

قرص ایمی پرامین برای سوزش کف پا

?? مصرف قرص منیزیم برای گزگز پا

منیزیم نقش زیادی در تنظیم سطح پتاسیم و کلسیم بدن دارد. سطح پایین منیزیم، می‌تواند با علائمی مانند کمبود کلسیم همراه باشد. همین امر باعث گزگز و سوزش کف پا، گرفتگی عضلات و ضعف خواهد شد. به همین دلیل قرص منیزیم برای درمان این عوارض بسیار مؤثر است و مصرف این مکمل به سرعت کمبود مواد معدنی در بدن را جبران می‌کند.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

?? مصرف قرص کلسیم 

اگر میزان کلسیم در بدن کم باشد، ممکن است فرد دچار علائمی مانند بی‌حسی و گزگز پا شود. بهترین قرص برای گزگز پا در این شرایط مصرف کلسیم است. به جز ویتامین‌ها برخی از مواد معدنی هستند که کمبود آنها باعث خواب رفتن دست و پا می‌شود.

برخی از علائم و نشانه‌های مهم کمبود کلسیم شامل خواب رفتن دست و پا، پارستزی در اطراف دهان، گیجی و عملکرد غیر طبیعی بدن و گرفتگی و سفتی عضلات است. شما می‌توانید با مصرف روزانه یک عدد قرص کلسیم، میزان گزگز پا را تا حد زیادی کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: گزگز پا هنگام خواب + درمان آن

?? مصرف قرص ویتامین ب 6

در برخی موارد گزگز پا می‌تواند ناشی از کمبود ویتامین ب 6 باشد. جالب است بدانید اگر این ویتامین در بدن افزایش یابد نیز این علائم ممکن است مشاهده شود. سوزن سوزن شدن معمولاً از کف پا شروع می‌شود و به سمت بالا می‌رود. شما می‌توانید با مصرف هفته‌ای دو قرص ویتامین ب6، ضعف و ناتوانی پاها را جبران کنید.

?? ویتامین ب 12 بهترین قرص برای گزگز پا

سطح پایین مصرف ویتامین ب 12 نیز می‌تواند باعث خواب رفتن و گزگز پاها شود. برای اینکه سلول‌های خونی جدید در بدن ایجاد شوند، همه افراد به ویتامین ب 12 نیاز دارند. در میان گیاهخوران نیز کمبود ویتامین ب 12 بسیار اتفاق می‌افتد.

اگر کمبود ویتامین ب 12 در بدن شما کم است، می‌توانید قرص آن را از داروخانه دریافت کنید. برای مصرف این نوع ویتامین حتماً باید با پزشک مشورت کنید تا دوز آن را به صورت هفتگی و منظم برای شما تعیین کند.

ویتامین ب 12 بهترین قرص برای گزگز پا

خلاصه مطالب

بهترین قرص برای گزگز پا با توجه به نوع بیماری و علتی که باعث ایجاد این عارضه شده متفاوت است. در برخی از افراد مصرف گاپنتین، دلوکستین و پرگابالین بسیار می‌تواند مؤثر باشد. چنانچه فرد علامی مانند نوروپاتی محیطی یا دیابت را تجربه می‌کند، این قرص‌ها بسیار کمک‌کننده هستند.

اما اگر بی‌حسی در پاها ناشی از کمبود ویتامین‌هایی مانند منیزیم، ویتامین ب 6، ویتامین ب 12 و ... باشد، باید این ویتامین‌ها را تحت نظر پزشک متخصص و با دوزهای مشخص در طول هفته مصرف کنید. در مجموع توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای مصرف هر نوع قرص برای گزگز پا، حتماً علت بیماری خود را بررسی کنید. سپس قرص مد نظر را مصرف نمایید تا دچار هیچ نوع عارضه خاصی نشوید.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و قرص برای گزگز پا + روش مصرف